Boshoverweg 90a

6002 AP Weert

0495–530603

Bij spoed toets 1

Praktische Informatie

Praktische Informatie

Begrijpelijkerwijs ontvangen wij veel vragen over de mogelijkheid om in te schrijven als nieuwe patiënt in onze praktijk. Wij zullen bij afronding van de verbouwing van de praktijk, naar verwachting door vertraging pas in oktober dit jaar, onze praktijk open stellen voor nieuwe patiënten woonachtig in de postcodegebieden 6002 en 6003. U zult hierover te zijner tijd meer informatie en een inschrijfformulier vinden op deze website. Tot die tijd is het helaas niet mogelijk om nieuwe patiënten in te schrijven. Neem contact op met uw zorgverzekeraar als u een nieuwe huisarts zoekt.

Herhaalrecepten kunnen op de volgende wijze worden besteld:

  • Via ons portaal (sterke voorkeur).
  • Telefonisch voor 12.00 uur
  • Aan de balie tijdens de spreekuren

Deze medicijnen kunnen na 1 werkdag worden opgehaald bij uw apotheek. Deze doorlooptijd is nodig voor het gereed maken en het eventuele bestellen van de medicatie.

In de praktijk is mw. Irma Bastin (Somatiek en ouderenzorg) werkzaam als praktijkondersteuner. Zij is er speciaal voor de chronische zorg.

In de volgende gevallen kan de huisarts u doorverwijzen naar het spreekuur van de praktijkondersteuner.

  • Een verhoogd risico op hart- en vaatziekten (cardiovasculair risico).
  • Suikerziekte (diabetes).
  • Longaandoeningen (astma/COPD).
  • Ouderenzorg.

Deze praktijkondersteuner begeleidt u, geeft u advies en controleert u regelmatig. De praktijkondersteuner is hiervoor speciaal opgeleid en kan u zelfstandig zorg bieden.

Mw. Kim Frenken is werkzaam als praktijkondersteuner GGZ. Zij biedt behandeling en begeleiding bij psychische klachten.

De assistentes kunnen u adviezen geven en medische handelingen ondersteunen of verrichten. Net als uw huisarts hebben zij een beroepsgeheim.

De  assistente kan u een aantal vragen stellen om te kunnen bepalen welke actie ondernomen moet worden en kan een aantal medische handelingen verrichten:

  • Wratjes aanstippen
  • Oren uitspuiten
  • Bloeddruk meten
  • Injecties geven
  • Bloedsuiker controleren
  • Zwangerschapstesten
  • Urinecontrole
  • Hechtingen verwijderen
  • Wondverzorging
  • Tapen
  • CRP test (bloedonderzoek naar ontsteking)

Als u belt voor een afspraak of een visite, zal de assistente u een aantal vragen stellen over de reden van uw komst. Dit wordt triage genoemd. Het wordt gedaan om in te schatten of er sprake is van een spoedsituatie, hoeveel tijd u nodig heeft en om de spreekuren goed te kunnen plannen. Triage is tegenwoordig in elke huisartsenpraktijk van belang, mede gezien de huidige landelijke drukte in de zorg. De vragen die de assistente stelt, moeten ervoor zorgen dat u de juiste hulpverlening krijgt, op de juiste tijd, door de juiste persoon.

Als u uw klacht om privacy redenen niet aan de telefoon wil vertellen dan wordt daar uiteraard rekening mee gehouden.

De assistentes volgen een speciale opleiding om de triage vakkundig uit te voeren.

Kijk ook eens op de website www.thuisarts.nl of www.moetiknaardedokter.nl .

Medische verklaring

 

De eigen huisarts geeft geen medische verklaringen af.

Het afgeven van een medische verklaring is niet mogelijk op grond van de regels die de KNMG, de beroepsorganisatie voor artsen, heeft opgesteld.

De KNMG heeft als standpunt dat een behandelend arts geen verklaringen afgeeft over een eigen patiënt, waarbij hij of zij een oordeel geeft over de (medische) geschiktheid of ongeschiktheid van een patiënt om bepaalde dingen wel of niet te doen. Voorbeelden daarvan kunnen zijn; is iemand in staat te werken, een auto te besturen, naar school te gaan, goed voor de kinderen te zorgen, is terecht een geboekte reis geannuleerd of heeft iemand recht op een parkeervergunning of aangepaste woonruimte?

Dergelijke verklaringen mogen alleen worden afgegeven door een onafhankelijke arts (dus niet de ‘eigen’ dokter).  Zo’n arts kan een eigen beoordeling maken van uw situatie. Als dat nodig is, kan die arts met uw toestemming, ook nog extra informatie opvragen bij uw behandelend arts(-en).

De KNMG heeft over dit onderwerp een verklaring opgesteld in het Nederlands, Engels, Turks en Arabisch.

Zie hiervoor:

https://www.knmg.nl/actueel/dossiers/geneeskundige-verklaring

Woont u in Nederland en werkt u in het buitenland? Als u minimaal 1 keer per week reist tussen uw woon- en werkland, bent u een zogenoemde grensarbeider. In verschillende landen gelden er wetten waarbij u verplicht bent uw werkgever een verklaring van uw huisarts te geven als u ziek bent. In de praktijk kan dit niet, omdat Nederlandse artsen deze niet mogen geven.

Meldt u zich eerst ziek bij uw werkgever en daarna bij het UWV (telefoonnummer werknemers  088-8982001). Vermeldt bij welke mutualiteit u aangesloten bent en geef uw lidmaatschapsnummer door. Hierna ontvangt u een brief van het UWV die u kunt gebruiken als ziektebriefje voor uw werkgever.

U heeft dus geen ziektebriefje meer nodig van uw huisarts.

Meer informatie kunt u vinden op de site van het UWV, klik hier.

Translate »

Onze WebApp

Door onze WebApp heeft u altijd inzicht in uw eigen medische gegevens: bekijk bloeduitslagen en specialistenbrieven, lees wat uw huisarts u heeft geadviseerd. Daarnaast kunt u herhaalmedicatie bestellen, een afspraak plannen of om een e-mailconsult vragen.

Wij nemen geen patiënten aan

Op dit moment is inschrijving voor nieuwe patiënten helaas niet mogelijk vanwege beperkte ruimte.

Desalniettemin staat er een aanzienlijke verbouwing gepland voor het komende jaar. Zodra deze is voltooid, zal de praktijk weer openstaan voor nieuwe patiënten. Bij aanzienlijke belangstelling zal er een wachtlijst worden ingesteld. Meer informatie hierover zal binnenkort beschikbaar zijn op de website van de praktijk.

Uitslagen onderzoek

Via Mijn Medisch Dossier is het mogelijk om inzage in uw medisch dossier te verkrijgen. Het is mogelijk om inzicht te verkrijgen in onderstaande punten:

– Laboratoriumuitslagen (overzicht van metingen die uw zorgverlener met u heeft gedeeld)
– Lichamelijk onderzoek (de diagnostische waarden: bloeddruk, lengte en gewicht)
– Toegangslogboek (overzicht van wie er inzage heeft in uw medisch dossier)
– Verslaglegging (per onderwerp de voorlopige conclusie en gemaakte afspraken (E&P regels)
– Overgevoeligheden en bijzonderheden
– Mijn documenten (in- en uitgaande correspondentie, bijvoorbeeld verwijsbrieven)

– Actueel medicatieoverzicht

E-Consult

Bij minder dringende klachten kunt ons een e-Consult sturen. Onze praktijk beantwoord uw vraag dan meestal binnen 48h. Omdat u niet belt scheelt dit ons inkomende telefoontjes en helpt dit ons om drukte te spreiden.

Nog geen account?

Neem contact op met de doktersassistente of klik op de knop

Toch liever telefonisch? Bel voor een afspraak

Herhaalmedicatie

U kunt via deze website uw eigen chronisch actieve medicatie herhalen.

Als u langere tijd één of meerdere medicijnen gebruikt, heeft de apotheek speciaal voor u een gratis service: zij zorgen ervoor dat uw medicijnen op een vooraf afgesproken tijdstip klaar staan. U hoeft dan bijna nooit meer een herhaalrecept bij uw huisarts aan te vragen.

Dossier inzage

Uw huisarts zet alle informatie over uw gezondheid in de computer. Dat heet een medisch dossier. De huisarts zet er bijvoorbeeld in welke ziektes u heeft, welke onderzoeken en behandelingen u heeft gehad en welke medicijnen u gebruikt. Zo staan uw medische gegevens allemaal bij elkaar.

Gegevensuitwisseling

Hoe werkt het Landelijk Schakelpunt?

Je (huis)arts en je apotheken kunnen hun computer aansluiten op het Landelijk Schakelpunt (LSP). Via het LSP kunnen ze jouw belangrijkste medische gegevens delen. Een andere zorgverlener kan die medische gegevens bekijken.
In onderstaande video wordt kort uitgelegd hoe het LSP werkt als je op de huisartsenpost komt.

Heb ik wel een afspraak nodig?

thuisarts_logo[95]

Liever telefonisch?

Herhaalrecept Bestellen

Verwijderen
Call Now Button Ga naar de inhoud