Gisteren is er een grote brand uitgebroken in een datacentrum in Almere. Hierdoor zijn er landelijk storingen in de IT-systemen in de zorg. Ook het huisartseninformatiesysteem in onze huisartspraktijk maakt gebruik van dit datacentrum. Er hebben geen servers of gegevensdragers in brand gestaan, maar wel een deel van de stroomvoorziening. De data is niet verloren of gelekt. Onze praktijk draait op eigen servers gewoon door. Wel kunt u problemen ondervinden met inloggen in uw online portaal. Telefonisch contact is niet verstoord, maar de wachttijd is mogelijk langer dan gebruikelijk door de storing met het portaal. Wij rekenen op uw begrip.