Als u medicatie gebruikt en op reis gaat, hebt u mogelijk een medicijnverklaring nodig.
Of u een medicijnverklaring nodig heeft, hangt af van uw medicatie, het land waarnaar of waardoor u zal reizen en de duur van de reis. Over het algemeen is een medicijnverklaring verplicht als medicatie onder de Nederlandse Opiumwet valt.
Er zijn drie typen verklaringen:
De Schengen medicijnverklaring
De Engelstalige medicijnverklaring
De medicijnverklaring voor Turkije
Op de website van het CAK staat wat de verschillen zijn en hoe u aan de medicijnverklaring komt. U kunt ook de Medicijnen mee op reis-hulp invullen voor een advies op maat.
Verklaringen kunnen wijzigen. Kijk dus altijd op de website van het CAK. Daar staan de juiste versies en alle actuele informatie.
Voor het invullen en ondertekenen van deze verklaring heeft onze beroepsvereniging LHV een tarief vastgesteld van €15,93 voor 2025. Als u een verklaring wilt laten invullen/ondertekenen door uw huisarts levert u deze (al zover mogelijk zelf door u ingevuld) in bij de assistente aan de balie. U ontvangt dan een nota welke u contant (gepast) of via online bankieren kunt voldoen. Na ontvangst van betaling streven wij ernaar om uw verklaring binnen 3 werkdagen gereed te hebben. U kunt de verklaring dan bij ons ophalen.
Door onze WebApp heeft u altijd inzicht in uw eigen medische gegevens: bekijk bloeduitslagen en specialistenbrieven, lees wat uw huisarts u heeft geadviseerd. Daarnaast kunt u herhaalmedicatie bestellen, een afspraak plannen of om een e-mailconsult vragen.
Op dit moment is inschrijving voor nieuwe patiënten helaas niet mogelijk vanwege beperkte ruimte.
Desalniettemin staat er een aanzienlijke verbouwing gepland voor het komende jaar. Zodra deze is voltooid, zal de praktijk weer openstaan voor nieuwe patiënten. Bij aanzienlijke belangstelling zal er een wachtlijst worden ingesteld. Meer informatie hierover zal binnenkort beschikbaar zijn op de website van de praktijk.
Via Mijn Medisch Dossier is het mogelijk om inzage in uw medisch dossier te verkrijgen. Het is mogelijk om inzicht te verkrijgen in onderstaande punten:
– Laboratoriumuitslagen (overzicht van metingen die uw zorgverlener met u heeft gedeeld)
– Lichamelijk onderzoek (de diagnostische waarden: bloeddruk, lengte en gewicht)
– Toegangslogboek (overzicht van wie er inzage heeft in uw medisch dossier)
– Verslaglegging (per onderwerp de voorlopige conclusie en gemaakte afspraken (E&P regels)
– Overgevoeligheden en bijzonderheden
– Mijn documenten (in- en uitgaande correspondentie, bijvoorbeeld verwijsbrieven)
– Actueel medicatieoverzicht
Bij minder dringende klachten kunt ons een e-Consult sturen. Onze praktijk beantwoord uw vraag dan meestal binnen 48h. Omdat u niet belt scheelt dit ons inkomende telefoontjes en helpt dit ons om drukte te spreiden.
Neem contact op met de doktersassistente of klik op de knop
U kunt via deze website uw eigen chronisch actieve medicatie herhalen.
Als u langere tijd één of meerdere medicijnen gebruikt, heeft de apotheek speciaal voor u een gratis service: zij zorgen ervoor dat uw medicijnen op een vooraf afgesproken tijdstip klaar staan. U hoeft dan bijna nooit meer een herhaalrecept bij uw huisarts aan te vragen.
Uw huisarts zet alle informatie over uw gezondheid in de computer. Dat heet een medisch dossier. De huisarts zet er bijvoorbeeld in welke ziektes u heeft, welke onderzoeken en behandelingen u heeft gehad en welke medicijnen u gebruikt. Zo staan uw medische gegevens allemaal bij elkaar.
Je (huis)arts en je apotheken kunnen hun computer aansluiten op het Landelijk Schakelpunt (LSP). Via het LSP kunnen ze jouw belangrijkste medische gegevens delen. Een andere zorgverlener kan die medische gegevens bekijken.
In onderstaande video wordt kort uitgelegd hoe het LSP werkt als je op de huisartsenpost komt.